martes, 27 de julio de 2010

Viatge a Holanda

El millor? El formatge! Sabeu per què és vermell aquest? Doncs perquè aquest és el d'exportació. Quan compreu un gouda, primer té la pell vermella, aquesta capa més dura que es treu més fàcilment i després la capa groga que és una mica més difícil de treure. Allà només et venien el groc a 13,50 euros, però el vermell el pots trobar en un supermercat europeu! Deliciós el formatge de Gouda o d'Edam! Mmmmmm

I per què poso un girasol? Doncs perquè és la meva flor preferida! I a falta de tulipans, doncs apa un girasol! I és que els tulipans van ser un embaucament, vam passar tot un dia mirant de trobar-los i ni un! Quina tristor! Haurem de tornar-hi a la primavera!

Quina felicitat, el dia dels molins! Vam llogar una bici que es frenava amb els pedals tot fent marxa enrera (al principi era terrible, pensava que cauria!) i vam anar a passejar tot veient els molins de prop. Tot preciós, m'hi hauria quedat el dia sencer, genial!

La gent amable, tot deixant fer-se fotos. Després vam saber que tota aquesta gent (sobretot avis i noies joves i nens) que fan els mercats de formatge, són gent que no cobra, que ho fan per amor a l'art. I clar, quan aquest avi amb la pipa ens cridava perquè anèssim a fer-nos una foto, jo li deia a l'Andreu no, no que segur que ens faran pagar, però què va! Ells feliços i nosaltres també!

Conversant amb un ànec de Delft que el pobre es volia tirar a l'aigua i jo que només li volia fer una foto...

Fa molt temps que tenia pendent un viatge a Holanda, de fet m'extranya que fins als 28 anys no hi hagi pogut anar. Vull dir que la majoria de gent que conec hi ha anat i en parlaven meravelles. Total, que disposàvem de una setmana per anar-hi i he pogut treure'm l'espina de sobre. I què dir d'Holanda? Doncs que si parlessin francès, ja hi estaríem vivint!

M'ha encantat. Si algun lloc més bucòlic i més idealitzat que els poblets de França, jo crec que són els poblets dels Països Baixos. La gent corre amb bici amunt i avall, malgrat plogui, hi hagi vent o tempesta, una mica com aquí a la Bretanya que la gent surt a córrer a tota hora, encara que a fora hi hagi 6 graus i vent que bufi a més de 30km! La gent és així, aguanta els ideals i fa el que li diu el cor. A mi em costa una mica amb el tema de la pluja, però bueno surto igual, espero que al cap de més de 2 anys, m'habituï una mica, carai!
El que més m'ha agradat ha estat la gent. Crec que hi fan molt en un viatge. Per exemple, quan vam anar a Praga, tothom parlant de Praga, de que maco que és, etc i després et trobes amb aquella gent malcarada, asquerosos, sense sentit de l'humor. No suporto la gent de Praga i potser, potser per això, crec que no em va agradar tant com m'esperava la ciutat, et fan agafar ganes de marxar, de deixar de gastar en una terra on no ets benvingut. Crec que no hi tornaré més a Praga, ara ja està vista i sí, maco, però no ens han tractat bé, gens bé. En canvi, els holandesos, tots t'intenten parlar en anglès, t'ajuden, et conviden a formatge, et parlen, no sé, em van agradar i no tinc cap queixa d'aquesta gent amable. Fins i tot a Utrecht vam trobar una parella al tramvia que ens van ajudar molt, recomanant-nos coses i explicant-nos aventures seves de Barcelona, sí, som catalans, i ni una paraula d'Espanya, ho van entendre, potser pel Mundial? Ai, ecs. Pobres holandesos.. per tot arreu coses del mundial i tot taronja.... quin greu!

La única cosa que no m'ha agradat d'Holanda són els parkings! Crec que mai a la vida havíem pagat tants parkings i tant cars! Jolin! A tot arreu primer has de localitzar un parking, a tot arreu, encara que vagis a pobles més petits que Navàs i pagues uns 5 o 6 euros al dia! I al·lucines? I si només t'hi vols quedar a dinar? O una hora per visitar? Doncs problema teu! A apoquinar els 6 euros! Per això no vam parar a Marken, perquè com a molt teníem mitja hora o una hora i per tant, no vam voler-ho pagar, és que portàvem un dia de més de 20 euros gastats en parkings! Si no hagués sigut per això, haguéssim vist molts més poblets, però bé, ens hi vam haver d'adaptar i pagar! No hi ha més!

I el millor millor de tot? EL FORMATGE! Semblava que visqués en un somni! Tot de formatge per tot arreu! Formatgeries, mercats, parades.... ufff! En provaves tants que no tenies ni ganes de dinar! Mmmmm i en vam portar massa pocs però és que sense tenir nevera, el pobre Matrix feia un tuf de formatge! jajajaja i amb la calor dels últims dies... Però vaja la visió del formatge a tot arreu i el fet que pogués demanar un sandwich de gouda i triar els anys de maduratge... això és impagable!
I per tot això i més, Holanda, tornarem! Encara ens queden els tulipans i això, no m'ho vull perdre! Tot ziens Nederlands!

2 comentarios:

Claire dijo...

No m'ho puc creure! Has actualitzat el blog!!! Visca!!!
Molt xules de fotos d'Holanda!!! Jo sempre hi he volgut anar... i encara no ho he fet... a veure per quan!!!
mmm Quina pinta els formatges!! Segur que en vas menjar molts de bons!! És un paradís per tu, oi? jejejjje

Ada Guilà dijo...

Ei, jo es que m'espero a tenir coses a dir!! Jjajajja!
Ja hi aniràs, ja! Els formatges deliciosos! No sé per què no en vaig buy més!! Petons!