lunes, 21 de diciembre de 2009

Merda de Ryanair

El meu hotel de 4 estrelles: el Best Western de Luton, un encant i un buffet d'esmorzar excel·lent!
Gent desesperada a l'aeroport, tot mirant-los dreta perquè no hi havia ni un trist racó de terra per seure...

Més gent tirada per Luton Airport, horrible el dia de divendres, horrible!


La gran nevada a Luton Town... no n'hi ha per tant, com són els anglesos, mare de déu!



Tot just ahir vaig arribar a casa, a Navàs, al meu poble. Sembla mentida que faci un any que ja no hi visc però sempre el consideraré el meu poble, perquè segurament la meva infància va transcórrer allà. És extrany però tothom considera casa seva allà on va passar la infància, tant fa si vivim més temps en una altra ciutat, però suposo que allà on vas fer primària i pàrvuls, allà és casa teva, passi el que passi. No puc evitar pensar que si tinc un fill a França i passa els primers anys de la seva vida allà (cosa que voldria perquè així aprengués més idiomes que el català), considerarà que França és casa seva, pot ser? Bueno no ho sé. Al tema!!

Ahir a la nit vaig arribar a casa, tot i que havia d'arribar divendres a la tarda!! sembla mentida! I tot per què? Per una nevada que va fer a London! Mai em podia haver imaginat que això em pogués passar! Primer, la vaga sobtada a l'aeroport de Brest que quasi em deixa sense poder sortir de la Bretanya. Passat el primer problema, em trobo que a Londres Luton es posa a nevar sense consol i els trens van amb retard. Per què, em pregunto jo, per la neu? Però si aquesta gent ja haurien d'estar-hi acostumats, no? Doncs no!! Arribo a l'aeroport 3h abans del vol i ja veig raro que no estiguin facturant maletes els que les han de facturar, per què? em pregunto, doncs perquè la cosa està molt peluda! De seguida em fixo amb avions de les 6 del matí que encara no han sortit a les 6 de la tarda, quan jo ja hauria de ser a Girona. Travesso el control de seguretat amb totes les magrejades de la tia de seguretat i em començo a preguntar si és lesbiana... m'han de tocar tant, realment? Arribo a una sala PLENA a petar, plena, pleníssima de gent per terra, asseguda, ajaguda, estirada... no puc ni passar, ni asseure'm, ni caminar.. m'estic dreta amb la vista posada a la pantalla de vols. El meu no hi surt. La gent plora, dorm, crida, s'emprenya, però tothom mira les pantalles on la meitat dels vols estan o CANCEL·LATS, HIPER RETRASSATS o bé posa PLEASE WAIT, porto 3h waitant per terra quan algun vol decideix sortir fins que sento: "All Ryanair flights cancelled for today". NO m'ho puc creure! Les llàgrimes em cauen galtes i em sento estafada, massegada i com acabant de despertar d'un malson horrible! No hi ha dret!

Al cap de 3hores encara estic fent cua al mostrador de Ryanair on una noia molt rossa i molt maca em diu que no, que no em pot donar cap altre vol fins dilluns! Està de broma, penso jo. Però no, no està de broma. Finalment m'avança un dia, no tornaré fins diumenge. M'esperen 2 nits més a Luton. L'ambient de l'aeroport és extenuador, la gent remuga, crida, plora, es desespera, nens plorant, bebés plorant molt més, mares que els aguanten amb llàgrimes galtes avall, policies que treuen gent que es cola, gent que crida perquè la gent es cola, gent que intenta fer servir un bebè per colar-se.... gent que ni s'immuta, que intenta pair que haurà de pagar 2 dies més a Luton.

Desesperada, me'n torno a l'hotel. "It's full", merda! Vaig a buscar-ne un altre: "I'm sorry, it's full", el tercer em vol intentar explicar que s'han cancel·lat els vols i que per això no té habitacions, no em diguis? El deixo acabar, no tinc ni esma per interrompre'l! Acabo anant a un 4 estrelles que si, sí que té habitacions. Ploro tot el que puc i me'n vaig a dormir en un llit de puta mare, l'endemà em dedico el dia, compro al Mall, me'n torno al cine i em passo la tarda al jacuzzi, a la sauna i a la piscineta de l'hotel de 4 estrelles.

No m'agrada Luton, potser no m'agrada Londres, no m'agrada la neu ni m'agrada Ryanair. Però és el més barat que vaig trobar.... potser sí, però ja no m'ha sortit tant barat. Diumenge a la tarda, 1h de retard i llegeixo la revista de bord de Ryanair que diu que a partir del 2010 faran pagar 1 euro o 1 pound per anar al lavabo i així podran treure un lavabo de l'avió i podran afegir 6 seients més per avió. Ah sí? Tot això pel bé del client, of course!
Jo pagaré un puto euro per anar al water i m'agradarà poder cagar-m'hi, us ho ben juro!

Had to spit it out, sorry for the language!








2 comentarios:

Gemma dijo...

Déu n'hi do... de la teva odissea, paia!

Claire dijo...

Sense comentaris! Jo estaria plorant encara de la ràbia.
Però ara ja no hi pensis, ja estàs a casa!! Benvinguda!
Welcome! よこそ!